onsdag, juni 25, 2008

Till optikern och bli Glasögonorm

Jahapp, nu kommer man inte undan längre.Idag ska jag gå till optikern och kolla synen. och mest troligt kommer jag få rådet att skaffa glasögon. Nu är det inte så att jag inte ser ett skvatt. utan det är ju bara för mitt eget bästa, om man säger så.

Jag har ju med tiden märkt att jag ser hastighetskameror och poliskontroller allt senare. Dessutom är det jobbigt att läsa texten på tv'n när jag är lite trött i ögonen. Så vad fan det kommer bli jävligt skönt att bli en Indian Cobra eller Glasögonorm som den heter i Sverige.

Jag ser faktiskt fram emot att få glasögon. Äntligen kommer jag att se lika smart ut som jag egentligen är. Fast ni som har glasögon och är urbota less på dom förstår jag. när jag väl fått mina, så kommer jag vara där jag med, och tycka att det är drygt med glasögon.

Men ännu är jag glader. så låt mig vara det en stund. Åtminstone till jag kommer från optikern.

1 kommentar:

Regulations sa...

Glasögon är rätt schysst men jag skulle rekommendera att försöka börja med linser ganska fort. Jag harvade med glajjer i 2-2.5år innan jag insåg att jag inte alls va så smart som jag såg ut + att bågarna började se ut som dom varit med om 2 världskrig.

Linser är inte alls så jobbigt som det kan verka vara - om dina ögon pallar dygnet-runt linser skulle jag ta det direkt. Sånna kör jag nu o det är sweet som seitan. Man ploppar i dom på söndagen innan sängdags, har dom mån-ons/tors - tar ut dom o sover utan linser en natt - tar på dom igen o kör till söndag. Två "lediga" dagar/nätter i veckan o ögonen mår bra.

Det är sinnesjukt befriande med linser kontra glajjer - man kan sporta, inget som man måste gå o trycka upp mot näsan, inget som kan gå sönder (om man sätter sig på dom t.ex.), man slipper bli mobbad. Go Linser!