torsdag, maj 08, 2008

Amerikanska Lagar

Amerikanska lagar är ibland rätt roliga. ett besök på dumblaws.com bevisar detta. här följer ett utdrag på några roliga jag hittade.

"No one may walk down the street carrying a paper bag containing a violin."

"Pinball machines are not to be played on Sunday."

"You may not paint a ladder as it will be slippery when wet."

"It is unlawful to wear women's pumps with sharp, high heels."

"Horses are to wear pants at all times."

"It is illegal for a man to kiss his wife on Sunday."

Nu framgår det inte på siten i vilket sammanhang dessa lagar gäller. Men dessa stycken är med största sannolikhet tagna ur sitt sammanhang och därför blivit roliga. Jag har funderat på i vilket sammanhang det är olagligt för en man att kyssa min fru på en söndag, eller varför hästar måste ha byxor på sig i alla lägen. Men den lagen som jag tycker inte verkar så konstig är väl den här:

"Businesses must provide rails for tying up horses."

Att man måste ha möjligthet att parkera hästen när man ska gå in på saloonen eller det nya shopping centret väl inget konstigt i vilda västern.

Jag kan inte hålla mig.. Jag hittade några fler sköna guldklimpar som gäller staten California.

"It is a misdemeanor to shoot at any kind of game from a moving vehicle, unless the target is a whale."

"No vehicle without a driver may exceed 60 miles per hour."

I staden Blythe gäller följande sko regel:

"You are not permitted to wear cowboy boots unless you already own at least two cows."

och slutligen i Balwin Park får man inte göra följande:

"Nobody is allowed to ride a bicycle in a swimming pool."

Källa: http://www.dumblaws.com/

Inga kommentarer: