torsdag, maj 08, 2008

Gratis programvara: Launchy



Snubblade över en artikel på prylfeber.se som tipsade om en gratis programvara som är en variant av "Kör". Den ger dig förslag löpande medan du skriver in din söksträng. du kan googla med den, skriva in webadresser, söka efter bokmärken, starta program och mycket mer. Dess största fördel hittils är att efter jag installerade den så var den redo på direkt att börja användas. Inga inställningar eller något behövdes för att den ska hitta det just du söker efter. Men ännu kan jag inte riktigt säga om den är bra eller inte eftersom jag just installerade den. Men det ser väldigt ljust ut den här lilla applikationen.

Det kommer bli riktigt skönt slippa att klicka runt på startmenyn eller leta bokmärken. Vista har den här funktionen inbyggd i startmenyn, men den är långt ifrån lika snabb som denna. Kan tänkas att den indexerar ett mycket större biblotek. men ändå, så känns det som att Launchy ger mig fler sökträffar än vad Vistas snabb-sök gör. När jag gör en sökning på word i vista så knastrar det säkert uppemot 5-6 sekunder innan jag får EN träff på word. Launchy har Word som förslag i samma ögonblick som jag har skrivit klart. efter ytterligare en halv sekund, får jag en utförlig lista på fler träffar.


Detta programmet är helt klart värt att testa och behålla.

Besök: www.launchy.net

1 kommentar:

Regulations sa...

Bra tips rogga, kör det nu - funkar fint!