måndag, september 19, 2005

Skvaller?

Ja.. det är faktiskt dags att skriva några rader.. och jag kan inte säga att jag inte har haft tid, för det har jag verkligen haft. För jag har den senaste veckan blivit någon form av nattuggla.
Varför har jag inte skrivit något då? ja.. det enda svaret på det är att jag inte har vetat vad jag ska skriva om. Det jag har gjort i veckan är att jag har spelat Dungeon Siege 2 och borde har läst mycket mer Moral Filosofi än vad jag har gjort.

Åter till min nattuggla. Jag har nog kommit in i någon slags ondcirkel (som jag har vart i många gånger förut.) där jag nästan bara är trött på förmiddagarna. Visst jag är lite trött vid 6-7 tiden på kvällen åxå, men då är det för tidigt att gå å sova. och när det är sova dags, ja då är jag ju i mitt esse. vem kan gå å sova då? förra veckan så började det med att jag var uppe till typ halv ett och jag orkade gå upp på morgonen. nu har "läggdags" förskjutits till typ kl 3 och jag är inte alls i form för att stiga ur sängen kl 9. Att notera är att jag mina föreläsningar börjar 13:15 så dom missar jag som tur inte.

Men hur som helst har jag gått in i träningsperiod nu, där jag försöker komma i säng tidigare, till exempel inatt så gick jag och la mig kl 2. efter 40min Moral Filosofi så var kl 2:40 och jag somnade gôtt. förhoppningsvis så kommer jag i säng tidigare ikväll, då jag kommer från innebandy träningen ungefär kl 23:20 och förhoppningsvis är riktigt jäkla trött.

För övrigt på punkten skvaller, vi hade -2C här för två nätter sedan. Och Josefine kommer hem om ganska exakt 17 dagar!! tänk vad man kan längta efter någon så mycket. Idag har hon sin sista dag på praktiken, för att imorgon åka på Safari i nån nationalpark där i Tanzania. efter safarin vilket bli i slutet på denna vecka så tar hon sina grejjor och drar till Zanzibar och bättrar på brännan lite innan det är dags att ta flyget hem till sköna Sverige.

Om du vill så finns möjligheten att sätta betyg på detta skvaller, genom att skicka ett sms till 734452356254 med texten "Blogg Well done!" eller "Blogg Crap happens". och du får då möjligeheten att vinna en nitlott som jag har skrapat.


En skön bild på några gnuer, jag tyckte den passade in bra här. Dom är ju så poppis nu. Filip och Fredrik var och jagade sånna på Grattis Världen igår. grymt kul.

1 kommentar:

Anonym sa...

jaa du... ja tror faktiskt diu maste forsoka vanda tillbaka pa dygnet om du a ja ska fortsatta bo ihop, jag har namligen vant pa dygnet at andra hallet... somnar klockan 8 helt utslagen... sen upp klockan sju med tuppen som galer hela natten.... VILL ATT DU SKA VARA HAR MED MIG!!!!!