söndag, september 04, 2005

Idag var en bra dag!..

Igår kväll när jag somnade i soffan trodde jag absoult inte att dagen skulle börja så bra som den gjorde idag. Efter ett osäkert antal öl igår kan man med hjälp av tidigare erfarenhet utav problem räkna ut hur följade dag kommer att börja.

Dagen börjar med största sannolikhet med fas ett, "den torra munnen". Denna åkomma brukar efter ett glas vatten inte störa så värst. Fas två som man så ofta råkar ut för då när man ska avhjälpa fas 1 är att balansen är till fullo ännu inte har återvänt hem. När man står där och blandar ihop de två första Faserna, så känner man att organen i kroppen på något konstigt sätt har lossnat under natten?? duh?. Det känns liksom att dom flyter runt där inne helt fritt.

Detta fysiska tillstånd kan under vissa förhållanden hålla i sig under större delen av dagen, eller så kan den rent utav försvinna helt och hållet då när man svarar i telefonen, som den gjorde åt mig idag.

Det var min JOSEFINE! som ringde hem från sin praktik i Tanzania och sa att allt var bra med henne och att mobil masten i byn där hon var inte fungerade så det var därför som jag inte hade kunnat få tag i henne igår. Och oj vad man saknar henne. det är ju så man inte vet hur man ska bete sig för att tiden ska gå fortare å så hon kommer hem någon gång. Det är ju just nu ca 32 dagar kvar tills att jag får se henne igen. Det enda jag kände efter att jag hade pratat med henne i 10minuter var att det bubblade och hoppade av lycka i kroppen av att få ha pratat med henne igen.

För övrigt så har det inte hänt så mycket idag, pluggar, ätit(
Spagettini och köttfärssås) och kollat på några filmer(Battle Royale 2, The Pacifier och Sandor /Slash/ Ida).

Måste säga att The Pacifier och Sandor/Ida får bra betyg av mig i alla fall, helt klart se värda. Så coolt att se Vin Diesel i The Pacifier ta hand om barn och samtidigt vara så cool som han ändå är.

Sandor/Ida är en ganska vanlig svensk ungdomsfilm där båda har det jobbigt hemma och inte riktigt känner att det dom gör är det riktigt rätta, men dessa två hjälper varandra på nåt sätt att komma på rätt köl fast än att dom är varandras motpoler.

Over and out!!.


En annan lycklig stund som hände i sommar.
En 3:e plats på sommarens go-cart turnering


1 kommentar:

Anonym sa...

inte dax med lite merskvaller snart???