måndag, maj 16, 2005

ååå vad kul med ny vecka..

Idag har jag faktiskt gjort klart min första inlämningsuppgift. Helt otroligt skönt att har det gjort. Saken är ju den att jag har två till att göra. varav en ska vara klar tills på Torsdag.

I helgen var Josses Farmor och farfar här på en snabbvisit över natten. Detta besök innebar en God middag som vi bjöd på.. Denna gång var inte jag inblandad så mycket i självaste tillagningen av maten, så jag kan inte säga att det var tack vare mig det vart så gott. utan josse lyckades kanon bra utan mig..
Om man ser på mitt uppdrag i denna middag. Så hade jag fått tilldelats arbetet "diska". faktiskt så var det inte så farligt jobbigt, tack vare att jag tror att josse hade snålat lite med verktygen under matlagningen. =)

På Lördagen så for josse iväg och grillade med några kompisar och jag fick vara hemma och diska.. Nej då. inte alls.. den sparade jag tills igår. jag gjorde hamburgare till mig. och efter det så satte jag i mig en hel drös med Chips och dip. vilket gjorde att magen knappt ville acceptera något kvällsfika sen.

Sen innan jag cyklade iväg för att möta josse så höll jag på att ta kål på min dator kändes det som. jag spelade Battlefield Vietnam och snackade på Skype samtidigt. vilket resulterade i ca 5-8fps.. jag hade inte så mycket att säga till om faktiskt..

Så idag (och igår) har jag setat och plockat ihop massa dator delar som jag funderar på att köpa i sommar/höst, då jag har jobbat ihop lite mer stålar.

Men jag har ju faktiskt gjort klart min inlämingsuppgift idag.. vilket tog kanske typ 15min högst.. Jag undrar varför jag gör på detta viset.. Jag hoppas inneligt att jag någon gång kommer att lära mig att göra saker på direkten. Jag brukar ju lyckas i början på varje kurs. Första veckan ligger jag i fas med vad vi ska ha läst.. sen brukar det där engagemanget avta ganska drastiskt, för att jag har ju vart så duktig veckan innan...

Nu ska jag ta och sätta mig dö surfa en stund till innan jag ska fundera igen på om jag ska gör a nått av nytta..

Hepp-på-re-hej

Inga kommentarer: