torsdag, juli 31, 2008

Glasögonen har kommit!

Sådär ja! nu sitter jag här och är en riktigt nöjd glasögonorm. Jag fattar inte hur jag har kunnat att undgå att förstå det faktum att jag har sett så dåligt. Det är ju riktigt trevligt att ha glasögonen på sig. från allt när man kör bil, ser på tv eller gör vad som helst.

Presis efter jag var och gjorde min synundersöking för snart en månad sen så upplevde jag att jag såg så himla dåligt. De följande veckorna gick jag runt och noterade på hur dåligt jag såg. Men nu har jag inte tänkt på det så mycket och allt har väl blivit som innan undersökningen.

Fram till idag.

När jag fick på min glasögonen hos optikern och gick ut så kändes det väl som vanligt med den skillnaden att jag hade något på näsan. efter en stund tog jag av mig glasögonen och fick min chock.

Det var precis som om någon råkat sätta ett suddigt filter framför mina ögon. Läskigt när man för 10 minuter sen såg "bra" utan glasögon.

Vilken båge valde jag? Jo, båge nr 1.

Inga kommentarer: