fredag, maj 23, 2008

Köpdags snart..

Här är kanske ett tecken på att det börjar bli dags för att tänka på att köpa platt tv. Jag är ju en del av de två tredjedelar i Sverige som fortfarande har en arbetar TV hemma. dock har jag inte två, som bilden illustrerar.

Om försäljningen sviker på platt-tv fronten så är kanske prissänkningar att vänta snart. eller föresten, jag läste för någon vecka sedan att ett priskrig redan är på gång. Hittar inte den specifika artikeln, men här är en artikel som relaterar till samma nyhet. Priskrig mellan tillverkare och en lite svikande försäljning på den svenska marknaden i alla fall är väl två tecken på att tv-apparaterna blir billigare.

Å andra sidan kommer det blir mycket svårt att få hyggligt betalt för sin tjock-tv som man betalade skapligt mycket för att få, för snart tio år sedan. Nej fan inte tio år sen... 7-8år i alla fall. men lik väl var det pengar man inte ser igen. kanske 1/5 får jag ut för min gammel tv. då blir jag nog nöjd.

Inga kommentarer: