onsdag, september 28, 2005

Ganska exakt 7 dagar kvar...

...tills josefine kommer hem. oj så jag har längtat.. typ 6 veckor närmare bestämt. Det som hämder här hemma är att diskberget växer utav bara sjutton. Medan Josse sitter på den där stranden och dricker rödtjut å lyssnar på Bob Marley. tänk om jag vore där...

urch det låter som jag är lite avis på henne.. och det är jag just nu.. när dom är på Zanzibar med det klara vattnet och softa stämmningen. imorrn skulle dom tydligen ut och snorkla också. verkar rätt kul. fast än om jag inte är så duktig på det, så hade jag nog velat vara med endå.
*Poff*
Tillbaka i verkligheten. disken, hemtentan, tvätten, städningen. oj oj oj.. haha! så illa är det inte faktiskt.. Det är inget sånt att fixa just. det som är mest brådskande just nu är hemtentan som ska vara inne nästa fredag. Praktisk Filosofi och mer specifikt moral filosofi.. känns knöligt att enslas med frågor som man har lurat på i ca 2500år..
Man känner lite att man inte kan komma med något banbrytande idéer egentligen. det enda man kan vara överens om är att ingen av alla teorier är helt vattentäta. där man ställer sig frågor om vad som är rätt och fel, och vilka argument man kan stödja sina beslut på. och om dom argmenten är moraliskt riktigta. En rafflande thiller alltsammans.. =) som jag tyvärr jag inte tror att jag kommer att få uppleva slutet på. inte någon annan heller för den delen.

Och nästa Onsdag ska jag göra god Lasagne när josse kommer hem, eftersom hon har önskat sig det till middag. vad hon får till frukost/lunch första dagen är inte 100% bestämt än. sen på någon kväll i veckan där eller helgen så ska vi ta med oss en väska med matsäck och sätta oss vid Nydalasjön göra upp en fin brasa och bara ta det lugnt.


28 Maj 2005 vid Nydalasjön i Umeå. Foto: Roger Jonsson.

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.