söndag, maj 22, 2005

Mina åsikter om Big Brother 2005

Måste bara säga att årets Big brother där det har varit landskamp mellan Sverige och Norge slutade lyckligt(enl. mig)

Vinnaren blev tillslut Norskan Britt Goodwin som kom in i huset två veckor efter starten. I finalen hade hon svenskarna Klas Andersén och Tina Kling och norsken Carl-Fredrik Schou Knutsen. Av dom som kom till till final så skulle jag rangordna finalisterna så här, Britt som vinnare, och vilket hon även blev, som tvåa hade jag velat se Carl-fredrik som har en otroligt skön humor, vet när det passar att skämta med dom andra och så har en hälsosam självdistans.
Som trea hade jag velat se Tina faktiskt, fast än jag inte är något större fan av hennes humör. Men endå så har hon faktiskt en stark tävlingsinstinkt och drar sig inte för att vara med i lekar och på tävlingar.
Och till sist Klas som jag tycker har varit lite för gnällig och petig i tävlingar. Han har även haft sina ljusa stunder då han har hittat på en del rolig hyss, men synd nog så har de vart lite för våldsamma.

Nu lite kort om varför jag tycker britt är en värdig vinnare. Hon är den person som jag har skrattat mest åt, hon är alltid glad, positiv till alltsom händer inne i huset som jag tycker de andra ska lära sig efter. en mycket god förebild på vilket humör man ska ha. Hon har haft flera motgångar där inne där flera sjyssta killar som hon har gillat fått lov att lämna huset, men efter hon har torkat tårarna så har hon vart på lika bra humör åter igen.

Personer jag skulle ha velat se mer utav inne i huset är Cipi, Alêcko, Ørjan, Liselotte, Dennis och Jozzan. och förresten så var ju Anders en bättre finalist än Klas tycker jag..

Tack för mig

Inga kommentarer: