måndag, maj 23, 2005

Här händer det grejjer!

Idag har Josse övertalat mig att städa igenom mina gammla papper och post från det senaste halvåret.
Och OJ!, vilken tur det var då. Jag hittade nämligen en påminelse som jag fick i januari från länstyrelsen, som sa att jag fick lov att förnya mitt läkarintyg för körkortet. Tänk att jag ska vara så trög å göra så enkla saker som att ringa till läkaren och säga att jag vill ha ett nytt frächt intyg. Det gick ju trotts allt rätt fort att ringa dit. Idag har vi även kollat på första avsnittet av serien The 4400...

Serien har enligt mig en ganska stor dos Arkiv-X över sig. fast i denna serie är det en hel drös med personer som har varierande "defekter" jämfört med Arkiv-X där dom på sätt och vis löste en persons problem eller mysteriet runt det i varje avsnitt, som jag minns det.

Innan läggdags så kollade vi på avsnitt 2,3 och 4 också.. serien blir lite bättre och det är ganska lagom mycket cliffhanger i slutet på varje avsnitt. Men långt ifrån lika bra cliffhangers som i serien Lost, för där blir man ju skogstokig i slutet på varje avsnitt för att man bara måste se nästa avsnitt på direkten. =)

Just nu sitter jag och försöker lära mig den ädla konsten att göra läxan innan bästföredaumet på den går ut. Men men.. det verkar som om att jag får lära mig den, den hårda vägen.

och förresten, alla papper som jag sorterade/satte in i pärm. Det var faktiskt en hel del. Känns som att jag fyllde en normal tjock pärm till nästan hälften med papper. Det kanske tyder på att det var dags att städa pappers högen.
En annan sak jag gjorde idag är att jag ringde till jobbet där jag ska vara i sommmar, och frågade om jag kunde vara ledig vecka 29 i sommar och dom sa att jag fick välja när jag ville jobba helt och hållet. Vilken tur det var då.. Nu vet jag att jag kan åka ner till Halmstad den veckan.. Jippie!!!

Inga kommentarer: