måndag, maj 02, 2005

Kursstart!

Jahapp!
Då var mattekursen över då, om jag klarade tentan det vill säga. När en kurs är slut så innebär det oftast att en ny kurs drar igång. Denna gång är det en 5p kurs i Kommunikationsteknik.
Kommunikationsteknik, ja. vad säger det mig egentligen. Inte så mycket faktiskt just nu, mer om denna kurs sen någon gång. Eftersom jag ännu inte har hunnit smälta all den information som vi matades med i fyra timmar som fyndigt nog innehöll en uppsjö olika latinska utryck.

Appropå Latin, som jag anser vara ett rätt intressant språk då det är så pass många av dagens språk i västvärlden som har sina rötter däri(helt osant är det nog inte*host*). När man läser ett latinskt ord så kan man faktiskt klura ut en ganska bra gissning vad det kan betyda.

I alla fall så har jag en rätt skön vecka framför mig, för det dröjjer ända tills nästa måndag som jag har nästa föreläsning/muntlig presentation/inlämning av skriftlig uppgift. Men uppenbarligen har jag inte mindre att göra för det. Tack vare att jag *tar ledigt* ons-sön, det betyder att imorrn blir en tuffa dag. =) med skriva förbereda och har lite ångest över att jag inte gör så mycket som jag borde för att det hela ska sluta i framgång nästa Måndag.

Och snart är ju denna dag slut också, men innan detta sker så ska jag spela lite dator, kolla på tv och sist men inte tråkigast iväg och jaga den lilla vita bollen med som är full i hål. Fy fan vad skôj det är.

Heppåre hej..

Inga kommentarer: