onsdag, maj 11, 2005

Helg resumé...

ja.. vad hände i helgen då.. Det hände rätt mycket faktiskt.. helt otroligt att man hinner gör så mycket och hälsa på så många under så kort tid.


Resan ner m.h.a SAS.

Helgen började med övernattning på sollerön, Sedan på torsdagen erbjöds det grillad mat hos pappa, vilket inte stoppade oss för att åka dit och äta lite mat. Sedan tog jag mig en tur till bröderna Daniel och Stefan, väl där fick jag agera lite datornörd och hjälpa stefan igång med nätverket där hemma. men p.g.a fysiska problem med hub och kablage, så körde även jag fast. =/

Fredag, då for jag, Josse, Annika och Adde på Rättviks marknad en sväng. vilket vi egentligen lika gärna hade kunnat skippa. när vi kom dit var vi hungriga så först fick vi köa typ 15-20min till en bankomat. sen gick vi till Sibylla och beställde mat. efter 30min fick vi äntligen våra hamburgare. (nu hade vi vart på marknaden en timme utan att ens ha börjat gå och kollat nåt än. Vi gick en liten sväng på marknaden och kände att det inte gav ett skit att gå där, så vi for hem och bytte bil och sedan upp till morsan för att även där agera dator hjälp i nån timme.

På lördagen började vi med att åka upp till Kansbol och släppte av josse, niklas, therese, Irma och hunden Freja, för att låta dem gå 4km till Indsjön där vi skulle möta upp dem med bil och äta lunch där. när dom kom fram hade de sett färsk Björnskit. vilken gav mig en anledning att kolla ut i skogen då och då medan vi åt vår lunch.
Efter vi ätit lunch så åkte jag och josse in till Mora för att hälsa på och gratulera Farmor på hennes 78års dag. Väl där fick vi Tårta och bullar.
Efter fikat där bar det iväg ut till Sollerön där en Festmiddag väntade att fira Niklas 25års dag och Joannas hemkomst från sina studier i Frankrike (Tårta och fika utdelades även här).
Mätta somnade vi rätt snabbt.


Freja har just lurat ur josse ur stolen och snott platsen.

Söndag = 10 timmars hemresa.
Men innan vi gav oss in på den så Firade vi helgens sista men inte yngsta födelsedagsbarn, Christer.
Vi hann även med en Tipspromenad på sollerön innan lunch. som vi alla fick 11 rätt av 12 möjliga (vi alla bestod av Therese, Christer, josse och jag). det var ingen som hade fler rätt än oss när vi kom i mål, och eftersom jag var närmast i utslagsfrågan så gick faktiskt jag därifårn som ledare. =)
Men troligen var det någon som var bättre än mig eftersom jag inte ännu har hört något i från Arrangören. (P.S. Tack Åsa för telefon supporten)

sen vid 14:38 började vår långa resa hem till Umeå.. under färden hände inte så speciellt mycket som tål att nämnas, mer än att vi hade ett gäng skrikiga 14åringar som satt lunarstormade via mobilen mellan Falun och Gävle. man var faktiskt rätt mör i öronen när vi klev av i Gävle och träffade Åsa och Anna..


En rätt skön vy över Sollerön

Tack och hej!!

Inga kommentarer: