onsdag, maj 04, 2005

Kristihimmelfärd, här kommer jag!!!

Det är strax dags att kliva på flyget och flyga ner till Arlanda, och efter cirka fyra timmars väntan så får vi också, kliva på tåget som ska ta oss sista biten hem till Mora. shit vad ska skönt det ska bli att komma hem å träffa alla igen.

Men som alltid när man åker hem för att vila ut sig och träffa alla skojjiga männsikor så leder det till i 9 av 10 fall att man är mindre utvilad än innan man åker hem.

Finns även en hake med att åka hem denna helg. Eftersom jag har en inlämnings uppgift som ska lämnas in på Måndag. Dessutom så ska jag förbereda ett muntligt framträdande. Verkar kanske inte så jobbigt.. nähe. Jag tycker det iaf. då bussen vi kommer till Umeå på Söndag med anländer strax efter midnatt. Förhoppningsvis hinner jag i alla fall läsa det mesta av litteraturen idag på Arlanda och tåget..

Sen får jag inte heller glömma en av de viktigaste sakerna man måste göra när man är hem till Mora.
Det är att äta på Pizzeria Torino (0250-18390). Skönt att man fortfarande kommer ihåg det nummret. Det blir nästan lite heligt när man barafår chansen att äta där så sällan som jag får just nu.

Tack och hej.. förhoppningsvis kommer jag med fler rapporter under helgen hur det går med pizzor, inlämningsuppgifter och släktingar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du nämner bara torinos goda pizzor, men du hoppar ju över det gottaste de har -taccotallriken!!!! kan du inte köpa en sån å skicka till skåneland????

RoggA sa...

Kanske var lite otydlig när det gäller vad som är gott där. Jag äter där för deras Kebab-pizza, det finns inget som är bättre än den. sen kan jag naturligtvis hålla med om att all deras mat är tok god. jag kommer att publicera en Torino-teaser sen.. =P